Szukaj:
 
 

Zawartość tej strony wymaga nowszej wersji programu Adobe Flash Player.

Pobierz odtwarzacz Adobe Flash

 
 
Strona główna Aktualności Historia Kultura Sport Śmigielska Kolej Wąskotorowa Kontakt Biuletyn Informacji Publicznej
 
 
 
Informator
Komunikaty Rady
 
Kalendarz impez
 
Linki
 
Informacje praktyczne
 
 
Miasto i Gmina
Burmistrz o mieście
 
Położenie
 
Plan miasta
 
Plan gminy
 
Przewodnik po Gminie Śmigiel
 
 
Urząd Miejski
Władze
 
Rada Miejska
 
Jednostki organizacyjne
 
Jednostki pomocnicze
 
Kontakt
 
 
Galerie wiatraków
 
Zobacz galerie
 
Galeria Śmigla
 
Pokaż wszystkie zdjęcia
 
 
 
Konsultacje z organizacjami pozarządowymi

Ogłoszenie Burmistrza Śmigla w sprawie rozpoczęcia konsultacji z organizacjami pozarządowymi.

BURMISTRZ ŚMIGLA

zaprasza

wszystkie zainteresowane organizacje pozarządowe do wzięcia udziału w konsultacjach
„PROJEKTU ZMIANY PROGRAMU WSPÓŁPRACY GMINY ŚMIGIEL Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI ORAZ INNYMI PODMIOTAMI PROWADZĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ POŻYTKU PUBLICZNEGO NA ROK 2015”

Konsultacje trwają od 2 marca do 16 marca 2015 roku.

Treść do projektu zmiany programu można pobrać poniżej oraz jest dostępny bezpośrednio w siedzibie Urzędu Miejskiego Śmigla przy pl. Wojska Polskiego 6 w pok. nr 23 na I piętrze.

Opinie do projektu zmiany programu współpracy na 2015 rok należy przesłać w nieprzekraczalnym terminie do 16 marca 2015 roku na:
• adres poczty elektronicznej dklecha@smigiel.pl
• numer faksu 65 518-98-23,
• adres siedziby Urzędu Miejskiego Śmigla, pl. Wojska Polskiego 6, 64-030 Śmigiel



                                                                              Burmistrz Śmigla
                                                                          /-/ Małgorzata Adamczak 

Zarządzenie Nr 30/15 Burmistrza Śmigla
z dnia 2 marca 2015r.
w sprawie przeprowadzenia konsultacji z organizacjami pozarządowymi
„Projektu Zmiany do Programu współpracy Gminy Śmigiel z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2015”


Na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013r. poz. 594 ze zm.) oraz § 5 ust. 3 Uchwały Nr XLVIII/503/10 Rady Miejskiej Śmigla z dnia 20 maja 2010 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, zarządzam co następuje:

§ 1

1. Przedmiotem konsultacji jest „Projekt Zmiany Programu współpracy Gminy Śmigiel z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2015”, stanowiący załącznik nr 1 do zarządzenia.
2. Celem konsultacji jest uzyskanie opinii na temat projektu programu, o którym mowa w § 1.


§2.

Określa się:
1) termin rozpoczęcia konsultacji na dzień 2 marca 2015 r.,
2) termin zakończenia konsultacji na dzień 16 marca 2015 r.,
3) zasięg terytorialny przeprowadzanej konsultacji – Gmina Śmigiel.



§3.


Ustala się następujący sposób oraz tryb zgłaszania opinii oraz ich formę:
1) Opinia winna mieć formę pisemną z oznaczeniem organizacji od której pochodzi.
2) Opinie należy doręczyć do Urzędu Miejskiego Śmigla w formie papierowej lub drogą elektroniczną na adres dklecha@smigiel.pl
3) Konsekwencją przeprowadzonych konsultacji będzie rozpatrzenie przez Radę Miejską Śmigla projektu uchwały w sprawie przyjęcia „Zmiany do Programu współpracy Gminy Śmigiel z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2015”.


§4.


Zarządzenie podaje się do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego Śmigla, na stronie internetowej www.smigiel.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.



§5


Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Śmigla.



§6



Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania. 

                                                              Burmistrz Śmigla 
                                                      /-/ Małgorzata Adamczak

Załącznik nr 1 do Zarządzenia NR 30/15
 Burmistrza Śmigla z dnia 02.03.2015r.

PROJEKT ZMIANY DO PROGRAMU WSPÓŁPRACY GMINY ŚMIGIEL Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI ORAZ INNYMI PODMIOTAMI PROWADZĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ POŻYTKU PUBLICZNEGO NA 2015 ROK.

W rozdziale V § 5 ust. 1 pkt.4 dodaje się ppkt b) w brzmieniu:

b) rozwój i utrzymanie szlaków turystycznych na terenie Gminy Śmigiel.

W rozdziale V § 5 ust.2 otrzymuje brzmienie:

2. Na realizację zadań publicznych w 2015r.objętych zmianą do programu planuje się
kwotę w wysokości 21 900,00 zl.

 

  PROGRAMU WSPÓŁPRACY

GMINY ŚMIGIEL Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI ORAZ INNYMI PODMIOTAMI PROWADZĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ POŻYTKU PUBLICZNEGO
na 2015 ROK
 
  
 
Rozdział I
Postanowienia ogólne
 
§ 1
 
1.      Ilekroć w niniejszym „Programie współpracy Gminy Śmigiel z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2015 ”, zwanym dalej „Programem”, jest mowa o:
    Burmistrzu - należy przez to rozumieć Burmistrza Śmigla;
    ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( Dz. U. Nr 96, poz. 873 z późn. zmianami );
    organizacjach - rozumie się przez to organizacje pozarządowe oraz podmioty,
o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy;
    Programie - należy przez to rozumieć Program Współpracy Gminy Śmigiel z Organizacjami Pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2015;
    konkursie - należy przez to rozumieć otwarty konkurs ofert, zgodnie z art.13 ustawy,
w którym uczestniczą organizacje pozarządowe i inne podmioty.
 
 
Rozdział II
Cele główne i szczegółowe  współpracy
 
§ 2
 
1.      Celem współpracy Gminy Śmigiel z organizacjami na rok 2015 jest wzmocnienie ich potencjału oraz rozwijanie partnerstwa publiczno–społecznego,
2.      Cele szczegółowe programu to:
1)      poprawa jakości życia, poprzez pełniejsze zaspokajanie potrzeb społecznych w dziedzinie kultury, kultury fizycznej i turystyki,
2)      integracja podmiotów realizujących zadania publiczne,
3)      budowanie społeczeństwa obywatelskiego, poprzez umacnianie w świadomości mieszkańców poczucia odpowiedzialności za wspólnotę lokalną, swoje otoczenie oraz tradycję,
4)      wzmacnianie merytoryczne i instytucjonalne organizacji,
5)      rozwój wolontariatu,
6)      wzrost aktywności życia osób niepełnosprawnych
 
 
 
Rozdział III
Zasady współpracy
 
§ 3
 
Współpraca Gminy Śmigiel z organizacjami odbywa się na zasadach: pomocniczości, suwerenności stron, partnerstwa, efektywności, uczciwej konkurencji oraz jawności.
 
 
Rozdział IV
Zakres i formy współpracy
 
§ 4
 
  1. Współpraca Gminy Śmigiel z organizacjami odbywać się będzie głównie w formie:
1)      zlecania organizacjom realizacji zadań publicznych finansowanych ze środków budżetu Gminy na zasadach określonych w przepisach.
2)      wzajemnego informowania o planowanych kierunkach działalności,
3)      umów partnerstwa i o  wykonanie inicjatywy lokalnej,
4)      realizacji wspólnych projektów i inicjatyw na rzecz społeczności lokalnej,
5)      współdziałania w pozyskiwaniu środków finansowych z innych źródeł,
w szczególności z funduszy Unii Europejskiej,
6)      popularyzacji działalności organizacji pozarządowych w mediach i na stronach internetowych gminy www.smigiel.pl,
7)      konsultacji na zasadach określonych w Programie,
  1. Szczegółowe formy współpracy określa Program.
  
Rozdział V
Przedmiot współpracy - priorytetowe obszary i zadania
 

§ 5

1.      Współpraca Gminy Śmigiel z organizacjami w roku 2015 obejmować będzie zadania w zakresie:

1)      polityki społecznej:
a)    pomoc w rehabilitacji fizycznej, społecznej i psychicznej osób niepełnosprawnych.
2)      Rozwoju i upowszechniania kultury fizycznej:
Zadania publiczne obejmujące przedsięwzięcia z zakresu współzawodnictwa sportowego, kultury fizycznej i rekreacji ruchowej:
a)    związane z aktywnym wypoczynkiem rekreacyjno-sportowym dla dzieci i młodzieży.
b)   pozostałe zadania z zakresu kultury fizycznej.
3)      kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego:
a)    wspieranie działań propagujących folklor poprzez taniec i muzykę ludową,
 
4)       turystyki:
a)    Imprezy promujące walory śmigielskiej kolejki wąskotorowej jako atrakcji turystycznej w gminie Śmigiel.
        Na realizację zadań publicznych w roku 2015 objętych niniejszym programem planuje się kwotę w wysokości 21.000,00 złotych.
 
Rozdział VI
Zasady i tryb organizacji konkursów ofert
 
§ 6
 
1.      W celu realizacji zadań, o których mowa w §5, Burmistrz wskazuje wydziały organizujące konkursy oraz powołuje Komisje Konkursowe i określa warunki konkursów w drodze zarządzenia.
2.      W skład poszczególnych Komisji Konkursowych wchodzi:
1)      3 przedstawicieli Burmistrza;
2)      2 przedstawicieli organizacji wybranych podczas plenarnego posiedzenia organizacji pozarządowych.
3.      Przewodniczącego Komisji Konkursowej wskazuje Burmistrz.
4.      Do zadań Komisji Konkursowych należy stwierdzenie prawidłowości ogłoszenia konkursu, przeprowadzenie procedury konkursowej i przedłożenie wyników konkursów do zatwierdzenia Burmistrzowi.
5.      Burmistrz w drodze zarządzenia określa regulamin pracy Komisji Konkursowej.
 
§ 7
 
3.        Wybór przedstawicieli, o których mowa w § 6 ust. 2 pkt 2 dokonuje się podczas plenarnego posiedzenia organizacji pozarządowych.
4.        W plenarnym posiedzeniu organizacji pozarządowych uczestniczą organizacje obejmujące swoją działalnością zasięg gminy Śmigiel.
5.        Informację o plenarnym posiedzeniu organizacji pozarządowych podaje do wiadomości publicznej Burmistrz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej Gminy Śmigiel w terminie nie krótszym niż 14 dni od dnia ukazania się ostatniego ogłoszenia.
6.        Jeśli plenarne posiedzenie organizacji pozarządowych nie dokona wyboru, o którym mowa w ust. 1 przedstawicieli może wskazać Burmistrz.
 
 § 8
 
1.      Konkursy ogłasza się poprzez wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego, zamieszczenie ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej Gminy Śmigiel.
2.      Termin do składania ofert w odpowiedzi na ogłoszony konkurs nie może być krótszy niż 21 dni od dnia ukazania się ostatniego ogłoszenia.
 
§ 9
 
W ogłoszeniu o konkursie należy podać w szczególności informacje o:
  1. rodzaju zadania;
  2. wysokości środków publicznych przeznaczonych na realizację tego zadania;
  3. zasadach przyznawania dotacji;
  4. terminach i warunkach realizacji zadania;
  5. terminie składania ofert;
  6. trybie i kryteriach stosowanych przy wyborze ofert oraz terminie dokonania wyboru ofert, w tym termin, w którym zostanie podana lista ofert zawierających braki formalne wraz z określeniem terminu do ich usunięcia.
  7. realizowanych przez organ administracji publicznej w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom.
 
§ 10
 
1.      Warunkiem rozpatrzenia oferty konkursowej jest spełnienie następujących wymogów (zawartych w ogłoszeniu o konkursie ofert):
1)      oferta powinna być złożona w terminie określonym w ogłoszeniu;
2)      do oferty należy dołączyć aktualny odpis z rejestru lub odpowiednio wyciąg z ewidencji lub inny dokument potwierdzający status prawny oferenta;
3)      oferta musi być zgodna z przedmiotem działania określonym w statucie organizacji;
4)      oferta powinna być podpisana przez osoby statutowo upoważnione do składania oświadczeń woli w zakresie spraw majątkowych, lub ustanowionego pełnomocnika zgodnie z zapisami wynikającymi z dokumentu określającego osobowość prawną.
2.      Oferty na realizację zadań publicznych, o których mowa w ustawie podlegają procedurze uzupełniania braków formalnych.
3.      Uzupełnienie braków formalnych dotyczyć może wyłącznie:
1)      uzupełnienia brakujących podpisów pod wnioskiem, w przypadku gdy wniosek nie został podpisany przez wszystkie osoby uprawnione statutowo do zaciągania zobowiązań majątkowych;
2)      złożenia podpisu pod załącznikami do wniosku przez osobę uprawnioną statutowo do zaciągania zobowiązań majątkowych;
3)      poświadczenia za zgodność z oryginałem złożonych dokumentów przez osobę uprawnioną statutowo do zaciągania zobowiązań majątkowych;
4.      Wykaz wszystkich ofert, które wpłynęły w odpowiedzi na ogłoszenie o konkursie wraz z informacją o wynikach oceny formalnej i możliwości uzupełnienia braków formalnych podlega zamieszczeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronach internetowych Gminy Śmigiel w terminie ustalonym w ogłoszeniu o konkursie. Braki formalne podlegające uzupełnieniu, organizacje mogą uzupełniać w terminie 3 dni od daty zamieszczenia listy.
5.      W przypadku nieusunięcia braków formalnych oferty w oznaczonym terminie, oferta zostanie odrzucona z przyczyn formalnych bez możliwości kolejnego jej uzupełnienia.
 
§ 11
 
1.      Konkurs składa się z dwóch etapów.
2.      W pierwszym etapie:
1)      następuje otwarcie kopert z ofertami przez pracowników wydziałów organizujących konkurs;
2)      oferty, które spełniają warunki określone w § 10 ust. 1 zostaną przekazane Komisji Konkursowej.
3.      W drugim etapie Komisja Konkursowa dokonuje oceny merytorycznej ofert w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania i wybiera najkorzystniejsze oferty w oparciu o dokonaną ocenę merytoryczną, proponuje podział środków i przedkłada go do zatwierdzenia Burmistrzowi. Decyzja Burmistrza jest ostateczna.
 
§ 12
 
1.      Wykaz organizacji, którym przyznano dotacje, rodzaj zadań i kwotę przyznaną na ich realizację, ogłasza Burmistrz poprzez wywieszenie ogłoszenia na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego oraz jego publikację w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronach internetowych Gminy Śmigiel w terminie 30 dni od dnia zakończenia postępowania konkursowego, nie później jednak niż 3 miesiące od daty jego ogłoszenia.
2.      Po ogłoszeniu wyników otwartego konkursu Gmina Śmigiel zawiera umowę o wsparcie lub powierzenie realizacji zadania publicznego z organizacją .    
 
§ 13
 
Dotacje nie mogą być udzielone na:
1)      realizację projektów finansowanych z budżetu Gminy Śmigiel z innego tytułu;
2)      zakup nieruchomości;
3)      remont nieruchomości;
4)      finansowanie kosztów działalności gospodarczej podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego;
5)      działalność polityczną;
6)      uprawianie kultu religijnego;
7)      udzielanie pomocy finansowej osobom fizycznym lub prawnym.
 
 
Rozdział VII
Autoewaluacja i monitoring programu współpracy
 
§ 14
 
1.      Realizacja Programu jest poddana autoewaluacji.
2.      Celem autoewaluacji za rok 2015 będzie ocena wpływu Programu na wzmocnienia organizacji i ich partnerstw.
3.      Celem monitoringu realizacji Programu ustala się następujące wskaźniki:
1)      liczba ogłoszonych otwartych konkursów ofert,
2)      liczba ofert złożonych w otwartych konkursach ofert,
3)      liczba zawartych umów na realizację zadania publicznego,
4)      liczba umów, które nie zostały zrealizowane lub zostały rozwiązane przez Gminy z przyczyn zależnych od realizatora,
5)      liczba umów zawartych w formie wsparcia i w formie powierzenia,
6)      liczba beneficjentów zrealizowanych zadań,
7)      liczba osób zaangażowanych po stronie organizacji w realizację zadań publicznych, z podziałem na wolontariuszy i pracowników,
8)      liczba organizacji podejmujących po raz pierwszy zadania publiczne w oparciu o dotacje,
9)      liczba organizacji korzystających z dotacji,
10) liczba zrealizowanych umów w ciągu roku budżetowego, na które udzielono dotacji :
a)do 5000 zł,
b) powyżej 5000 zł
11) wysokość kwot udzielonych dotacji w poszczególnych obszarach zadaniowych,
12) wielkość własnego wkładu finansowego i pozafinansowego organizacji w realizację zadań publicznych,
13) ilość zadań, których realizację zlecono organizacjom,
14) zasięg działań organizacji w ramach realizacji zadania:
a)      sołecki, osiedlowy
b)      lokalny.
 
 
Rozdział VIII
Postanowienia końcowe
 
§ 15
 
1.      Zmiany niniejszego Programu wymagają formy przyjętej dla jego uchwalenia.
2.      Wysokość środków budżetowych na realizację zadań określa uchwała w sprawie przyjęcia budżetu Gminy Śmigiel.
3.      Raport z realizacji Programu za miniony rok Burmistrz przedstawi Radzie Miejskiej Śmigla w formie sprawozdania do dnia 30 kwietnia roku następnego.
4.      Wzory dokumentów związanych ze zlecaniem zadań publicznych do realizacji określa rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej
w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego i wzoru sprawozdania
z wykonania tego zadania .
 
 
 
 

 



2015-03-02  powrót
 
 
Oświata
Szkoły samorządowe w gminie
 
Szkoły ponadgimnazjalne
 
Szkolne schronisko młodzieżowe
 
 
Inwestycje gminne
Planowane
 
Realizowane
 
Jednostka Realizująca Projekt
 
 
 
Gospodarka
Informacje ogólne
 
Baza firm
 
Oferta inwestycyjna
 
 
Turystyka
Agroturystyka
 
Zabytki
 
Baza noclegowa
 
Szlaki turystyczne
 
Portal turystyczny smigiel.travel
 
 
 wybierz pieska do adopcji
 

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Urząd Miejski Śmigla
 wejście
 

Mapa ostrzeżeń meteorologicznych
 wejście
 
Portal Funduszy Europejskich
   wejście
 

Szkolne Schronisko Młodzieżowe w Śmiglu
 wejście
 
 
Informator Przedsiębiorcy
   wejście
 
Schronisko dla zwierząt
Przygarnij psa.
Międzygminne schronisko dla bezdomnych zwierząt.
   wejście
 
Pobierz przewodnik PDF
Przewodnik po budżecie gminy Śmigiel za 2012 rok
 pobierz
 
Pogoda
 
Subskrypcja
E-mail:
 
 
 
 
 
Urząd Miejski Śmigla, pl. Wojska Polskiego 6, 64-030 Śmigiel, tel. (0 65) 518-00-03, fax (0 65) 518-98-23, napisz do nas projektowanie stron www MKPOL.pl
 

Ta strona korzysta z plików cookies dla poprawnego funkcjonowania - użytkownik może zmienić ustawienia przeglądarki internetowej jak opisano w polityce plików cookies.